Cari Tajuk Yang Di Cari

Rabu, 6 November 2013

PANAS!!! PM HARAM NAJIB SOKONG LGBT KAH?????

 
PM timbang tuntutan COMANGO ...

Kerajaan sentiasa menimbang pandangan semua sektor termasuk NGO dan pendirian kerajaan adalah berdasarkan perlembagaan dan undang-undang negara, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Di samping itu, beliau berkata kerajaan mengambil kira kedudukan Islam dalam negara dan keperluan menghormati agama lain, lapor Bernama.

NONE"Apa juga tuntutan mereka akan dipertimbangkan berdasarkan faktor yang disebut di atas, kami akan pertimbangkan keputusan yang sewajarnya untuk diambil dengan berdasarkan apa juga tuntutan atau pendirian yang mereka kemukakan kepada kerajaan," 

beliau dipetik sebagai berkata.

Najib berkata demikian ketika mengulas tindakan Gabungan NGO Hak Asasi Manusia (COMANGO) yang membawa laporan kepada Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) bagi menuntut beberapa perkara.

Bernama melaporkan, COMANGO menuntut kebebasan untuk murtad sebagai hak kebebasan beragama dengan menafikan bidang kuasa Mahkamah Syariah dalam menentukan keIslaman seseorang itu.

Selain itu, menurut agensi berita nasional itu lagi, COMANGO menuntut menghapuskan undang-undang jenayah syariah yang sedang berkuat kuasa; mengiktiraf hak pengamal lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT); menghalalkan perzinaan atas alasan kedua-dua pihak rela dan bersetuju.

Malaysiakini
Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

P.R.O - fm

Jom Pakat Derma Kepada Kami Dengan Klik..Iklan ini...

Catatan Popular P.R.O

Senarai Blog Geng2