Cari Tajuk Yang Di Cari

Jumaat, 7 Mac 2014

Ajaran sesat! Puji dan sujud kepada Tun Mahathir

Ajaran sesat! Puji dan sujud kepada Tun Mahathir

TERINGAT zaman belajar dulu, aku borak dengan salah seorang sahabat yang belajar di UiTM. Kata dia, di UiTM masa tu ada satu subjek khusus mengkaji "Minda Mahathir"

Aku terkejut dan susah nak percaya dengan cerita kawan aku tu. Tapi aku tak hairanlah kerana it‎u adalah salah satu cara nak perbodohkan mahasiswa supaya mengagumi dan mendewakan Tun Mahathir.

Aku masih ingat kata-kata yang terpacul dari mulut aku masa tu secara sponran:

"Hasil projek pembodohan mahasiswa ni, jangan terkejut satu hari nanti budak-budak ni akan sembah Mahathir pula..."

Nampaknya kebimbangan aku masa tu dah jadi kenyataan. Sudah ada budak tak cukup akal yang memuji Tun Mahathir sebagai 'Maha bijaksana' dan 'Maha esa'.‎ Malah sanggup nak sujud kepada Tun Mahathir.

 
Aku tak tahulah kalau budak ni saja nak bergurau. Bergurau pun ada hadnya, kalau bergurau macam ni memang sengaja nak jadi murtad.

MiloSuam
Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

P.R.O - fm

Jom Pakat Derma Kepada Kami Dengan Klik..Iklan ini...

Catatan Popular P.R.O

Senarai Blog Geng2