Cari Tajuk Yang Di Cari

Isnin, 26 Mei 2014

Selangor sasar pendapatan perkapita RM4,000 sebulan


SHAH ALAM: Kerajaan Negeri Selangor mensasarkan setiap keluarga di negeri ini memperolehi pendapatan perkapita mencecah RM4,000 sebulan menjelang 2018, kata Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kebajikan dan Hal Ehwal Wanita negeri, Rodziah Ismail.
Bagi mencapai sasaran itu, kerajaan negeri sudah pun membuat kajian serta perancangan teliti bagi melaksanakan pelbagai program bantuan untuk rakyat.

"Kita hendak tingkatkan pendapatan rakyat daripada minima RM1,500 kepada RM4,000. Adakah ini cuma angan-angan kosong? Tidak.

"Syaratnya kerajaan menyediakan infrastruktur, satu persekitaran dan sistem yang baik ke arah itu.

"Kita lihat kesan kajian yang dilakukan, didapati industri yang paling besar potensinya adalah industri perkhidmatan termasuklah nurseri yang layak dilabelkan sebagai industri," kata Rodziah (gambar) ketika merasmikan Majlis Penutup Kursus Intensif Perkembangan Kanak-kanak (KIPK) di Intekma Resort di sini, semalam.

Bagaimanapun tambah Rodziah, matlamat itu sukar dicapai sekiranya tiada kerjasama diberikan golongan terbabit.

Sebelum itu dalam majlis sama, Ketua Pegawai Operasi Rantaian Mesra Sdn Bhd, Kamsani Nasir menyarankan agar para perserta KIPK menghebahkan pelbagai skim MES kepada masyarakat sekeliling.

"Kita buat macam sistem Multi Level Marketing (MLM), beritahu empat orang, selepas itu mereka beritahu lagi empat orang dan terus berkembang," kata beliau.

Sementara itu seramai 29 peserta terlibat dalam program KIPK yang dianjurkan Exco Kebajikan Negeri Selangor dengan kerjasama Rantaian Mesra dan Pusat Latihan Wawasan.

Program yang diadakan selama dua hari, satu malam itu diadakan bagi memberi pelbagai pendedahan dalam perkhidmatan nurseri sekaligus menjadikan perkhidmatan itu lebih berdaya maju dan memberi pulangan lumayan.

HarakahDaily
Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

P.R.O - fm

Jom Pakat Derma Kepada Kami Dengan Klik..Iklan ini...

Catatan Popular P.R.O

Senarai Blog Geng2