Cari Tajuk Yang Di Cari

Sabtu, 19 Oktober 2013

KETUA PEMUDA PAS JOHOR TIBAI!! KERAJAAN HARAM NAJIB!!


'Akhirnya kita hidup dalam kerukunan palsu'
 
Pemerintah tiada keazaman politik yang kuat untuk menyemai kerukunan antara agama dan bangsa sehingga kes yang berpotensi mencetuskan pergaduhan sentiasa berulang, Ketua Pemuda PAS Johor.

"Akhirnya, rakyat pelbagai agama dan bangsa di Malaysia hidup dalam 'kerukunan palsu'," kata Suhaizan Kaiat.

"Dibelakangnya tersimpan seribu satu sangkaan buruk, prejudis, kebencian dan permusuhan yang disembunyikan."

Beliau merujuk rakaman ketidakpuasan hati seorang pemanggil Hindu dengan guru besar di sebuah dekat ibu negara yang mempertikaikan tindakan sekolah melakukan melakukan upacara korban lembu di sekolah.

Rakaman itu kini tersebar meluas di Internet. Malaysiakini tidak mendedahkan nama sekolah itu buat masa ini sementara menunggu reaksinya terlebih dahulu.

Dalam kenyataanya semalam, Suhaizan berkata, isu itu bukan sahaja sering timbul, bahkan perbincangan sihat juga lazimnya dilihat sebagai 'ancaman' kepada agama dan bangsa lain.

"Persoalannya, bilakah ini semua akan berakhir? Kitalah rakyat Malaysia yang perlu melakukan perubahan ini bersama," katanya.

Suhaizan justeru mencadangkan dialog antara agama melibatkan cendekiawan dan tokoh masing-masing berteraskan prinsip "saling mengenal" dalam Islam.

Jika itu berlaku, tambahnya, rakyat Malaysia bakal menyaksikan kerencaman di tanah air ini dapat diurus dengan penuh damai.

"Bahkan, perbezaan yang ada antara kita dapat diterima dengan akal yang rasional dan lapang dada. Sesuai dengan ungkapan, kita boleh bersetuju untuk tidak bersetuju," katanya.

MalaysiaKini
Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

P.R.O - fm

Jom Pakat Derma Kepada Kami Dengan Klik..Iklan ini...

Catatan Popular P.R.O

Senarai Blog Geng2