Cari Tajuk Yang Di Cari

Rabu, 16 Oktober 2013

PANAS!!! As-Sisi Hampir Gila!!!

Al-Sisi hadapi tekanan jiwa, ambil pil penenang

KUALA LUMPUR: Jeneral Abdel Fattah Al Sisi, ketua tentera yang menggulingkan Presiden Dr Mohamed Morsi dilaporkan mengalami tekanan jiwa dan terpaksa mengambil penenang.

Memetik daripada facebook #prihatinmesir Al-Sisi dikatakan tidak tidur di rumahnya, tidak menaiki kenderaannya, tidak menggunakan handphone dan memakai baju kalis peluru 24 jam.

Perkara itu ditulis oleh Kolenal Omar Afifi, bekas pegawai keselamatan Mesir yang tinggal di Amerika di dalam facebooknya, semalam.

Berikut petikan itu.

Kolenal Omar Afifi bekas pegawai keselamatan Mesir yg tinggal di Amerika menulis dlm facebooknya, menegaskan bhw Sisi menghadapi tekanan jiwa, hidup dlm ketakutan, mengambil pil penenang, tidak tidur di rumahnya, tidak menaiki kenderaannya, tidak menggunakan handphone dan memakai baju kalis peluru 24 jam.

Penting:

Dua hari lepas Sisi menukar majoriti bodyguardnya dengan bodyguard baru dari kalangan ahli keluarganya dengan memberikan harta, keistimewaan, rumah, kereta dan pelbagai lagi.

Sisi juga menukarkan tempat tidurnya setiap hari di banglo khas pasukan keselamatan dan perisikan perang dan banglo rahsia di kawasan tentera.
Siapapun di kalangan bodyguardnya tidak mengetahui di mana tempat beliau akan tidur kecuali setelah sampai di tempat tersebut.

Beliau juga tidak menaiki kereta kalis peluru yg dikhaskan untuknya sebaliknya beliau menaiki kereta salah seorang pengawalnya yg juga kalis peluru.

Beliau juga membeli peralatan moden untuk mengelirukan sistem telekomunikasi kerana bimbang letupan dari jauh, di samping memakai baju kalis peluru 24 jam dan tidak menggunakan handphone.

Lebih dasyat beliau tidak minum atau makan kecuali setelah makanan itu dimakan terlebih dahulu oleh tukang masak dihadapannya.

Sumber juga menyebut sisi berhadapan dgn gangguan jiwa yg teruk dan mengambil dose yg berlebihan drp pil bg menampakkan dia stabil dan tenang.

Begitu juga, arahan dikeluarkan agar peluru hidup tidak diberi kepada mana mana pegawai tentera dan pengawal tempat lawatan yg beliau pergi di samping semua mereka di periksa dgn ketat dan menghinakan demi utk memastikan tiada senjata bersama mereka.

Kolenal Omar Afifi
Ahad 13 Oct 2013.

Sumber: As-sya'bu.Net
#prihatinmesir
Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

P.R.O - fm

Jom Pakat Derma Kepada Kami Dengan Klik..Iklan ini...

Catatan Popular P.R.O

Senarai Blog Geng2