Cari Tajuk Yang Di Cari

Khamis, 26 Disember 2013

PANAS!!! UMNO KENA TIBAI!!!! DENGAN NGO SENDIRI..


 
ISMA: Peningkatan kos memang salah Umno
 
Timbalan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Aminuddin Yahaya membidas kenyataan Ketua Umno Teluk Kemang Tan Sri Isa Samad yang menyarankan rakyat agar tidak menyalahkan Umno berhubung kenaikan harga barangan keperluan serta kos sara hidup.

Pemimpin NGO itu berkata, kenyataan Isa tersebut menunjukkan pemimpin Umno sudah jauh daripada realiti hidup masyarakat.

“Alasan yang diberi Tan Sri Isa dilihat cuba mempelekehkan minda rakyat seolah-olah rakyat masih hidup di zaman 70-an yang tidak mempunyai sebarang akses maklumat,” kata Aminuddin Yahaya.

Isa yang juga pengerusi Felda kelmarin dilaporkan berkata, rakyat tidak harus menuding jari kepada Umno mengenai kenaikan harga barangan keperluan serta kos sara hidup kerana ia tidak dapat dielak oleh mana-mana kerajaan.

Malah, katanya, rakyat perlu memahami dan menerima perubahan situasi tersebut dari semasa ke semasa disebabkan faktor ekonomi dunia tidak menentu.

Sambil menyeru orang ramai tidak emosional, Isa berkata, dengan memarahi Umno sekali pu, harga barang dan kos hidup tetap tidak akan turun.

'Utamakan rakyat, bukan kroni'

Dalam kenyataannya hari ini, Aminuddin (kiri) berkata, ucapan wakil rakyat BN itu pada Isnin lalu seolah-olah memperlekehkan minda rakyat yang bukan lagi hidup dalam zaman 70-an dan tidak berinformasi.

"Walhal kewajipan pemimpin untuk menjaga kebajikan rakyat.

“Jadi mana mungkin kalau dikatakan Umno (selaku parti utama pemerintah) tidak boleh dipertanggungjawabkan dengan isu kenaikan kos sara hidup,” katanya.

Aminuddin berkata, Umno terlibat menentu dan menjalankan dasar negara dan sehubungan itu mereka tidak boleh mengelak daripada dipertanggungjawabkan.

Katanya, walaupun kenaikan tersebut tidak boleh dielakkan, kerajaan perlu bijak melakukan keseimbangan penyelarasan kenaikan gaji kerana ia menekan rakyat pelbagai lapisan masyarakat.

ISMA juga menyeru pemimpin Umno dan kerajaan BN agar lebih bertanggungjawab dan memberikan keutamaan kepada kebajikan rakyat daripada syarikat-syarikat kroni ini.

Malaysiakini
Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

P.R.O - fm

Jom Pakat Derma Kepada Kami Dengan Klik..Iklan ini...

Catatan Popular P.R.O

Senarai Blog Geng2