Cari Tajuk Yang Di Cari

Jumaat, 30 Ogos 2013

Panas!! PKR gesa suspek bunuh Altantuya ditahan


Gambar fail menunjukkan Azilah dan Sirul Azhar keluar dari mahkamah pada hari mereka dibebaskan daripada tuduhan membunuh Altantuya.Gambar fail menunjukkan Azilah dan Sirul Azhar keluar dari mahkamah pada hari mereka dibebaskan daripada tuduhan membunuh Altantuya.
























Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail perlu mendapatkan perintah tahanan reman suspek pembunuhan Altantuya Shariibuu, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Sirul Azhar Umar dan bukan sekadar membuat rayuan, kata R Sivarasa.

Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR itu berkata, Abdul Gani sewajarnya merujuk kepada amalan guaman biasa iaitu Akta 88 dalam Perlembagaan Persekutuan dengan mendapatkan perintah tahanan reman sehingga keputusan rayuan seterusnya.

"Peguam Negara perlu menggunakan peruntukan sedia ada bagi mendapat perintah menahan tahanan. Hal ini penting. Kenapa tidak buat," kata ahli Parlimen Subang itu dalam satu sidang media di Ibu Pejabat PKR hari ini.
"Sekiranya mahkamah melihat ada kecurigaan bagi menjatuhkan hukuman, suspek perlu dibebaskan dengan ikat jamin.

“Mahkamah juga perlu menahan pasport suspek bagi mengelak mereka lari ke luar negara dan supaya dapat menghadiri perbicaraan pada hari ditetapkan." – 30 Ogos, 2013.

TheMalaysiaInsider
Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

P.R.O - fm

Jom Pakat Derma Kepada Kami Dengan Klik..Iklan ini...

Catatan Popular P.R.O

Senarai Blog Geng2