Cari Tajuk Yang Di Cari

Khamis, 14 November 2013

MB Selangor : Belanjawan 2014 Selangor paling menyeluruh, mantap... TERBAIK!!!!!

SHAH ALAM 13 NOV: Belanjawan 2014 Selangor yang akan dibentangkan pada 19 November ini merupakan belanjawan paling menyeluruh dan mantap pernah dibentangkan.

MB SUK greyMenteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata demikian berdasarkan pengalaman beliau selama lima tahun dimiliki ketika menerajui pentadbiran kerajaan dan pengalaman sebagai tokoh korporat.

“Belanjawan 2014 kali ini lebih menyeluruh sebab kita sudah melalui lima tahun pengalaman dan bila kita bentangkan sudah ada pengalaman tentang usaha perlaksanaan untuk jadikan belanjawan kali ini lebih mantap,” kata Abdul Khalid.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas beliau mempengerusikan Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri di sini hari ini.

Jelas Abdul Khalid, Kerajaan Negeri akan terus memberi keutamaan terhadap kepentingan ekonomi, pembangunan dan rakyat Selangor sekaligus mengekalkan Selangor sebagai penyumbang utama ekonomi negara.

Ketika menjawab soalan wartawan, Abdul Khalid menganggap spekulasi liar yang mendakwa Kerajaan Negeri akan mengurangkan peruntukan pembangunan dalam Belanjawan 2014 Negeri Selangor sebagai satu berita baik.

Abdul Khalid berkata, spekulasi itu menandakan sehingga kini tiada sebarang kebocoran maklumat daripada dokumen belanjawan sebelum ianya dibentangkan pada 19 November ini.

“Bagus juga dakwaan tersebut, maknanya belanjawan negeri masih lagi rahsia, orang tak tahu. Ini bagus, satu berita baik sebab kalau orang dah tahu maknanya belanjawan sudah bocor
“Sudah jadi tradisi belanjawan, ia diembargo sehingga pada hari dibentangkan, kalau berlaku kebocoran bermakna kita tidak pandai menjaga maklumat tersebut,” kata Abdul Khalid lagi.

Belanjawan Negeri Selangor akan dibentangkan Abdul Khalid pada 19 November ini merupakan belanjawan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) kali keenam yang dibentangkan beliau.
-EZY

Selangorku
Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

P.R.O - fm

Jom Pakat Derma Kepada Kami Dengan Klik..Iklan ini...

Catatan Popular P.R.O

Senarai Blog Geng2