Cari Tajuk Yang Di Cari

Ahad, 21 Julai 2013

Senjata Terbaik Untuk Pengundi Kuala Besut Wajib!!!!! Baca...


Antara bahan kempen untuk memastikan kemenangan Che Long.

      Ambil umpan jangan makan mata kail - Presiden PAS

BESUT: Pengundi di Dun Kuala Besut dinasihatkan, Presiden PAS supaya menjadi lebih pintar apabila hanya sekadar “mengambil umpan” dan tidak “termakan mata kail” yang disogok pada kempen pilihan raya sekarang.

Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, pengundi Kuala Besut perlu berlagak sebagai ikan yang lebih cerdik, ketika umpan banyak ditabur bagi meraih simpati pengundi.

“Jangan pula kita menjadi seperti ikan yang makan semua sekali umpan dan mata kail. Itu tidak ada kepintaran namanya. Kita perlu lebih pintar dalam perkara ini,” katanya pada ceramah di Markas Pemuda di Kampung Nail, malam tadi.

Hadir sama Ketua Pemuda PAS Terengganu, Ustaz Mohd Nor Hamzah dan Leman Raja Lawak. Di tapak ceramah juga diadakan solat tarawih di bawah khemah yang disediakan.

Kemeriahan kempen di kawasan itu nampaknya lebih didominasi PAS dan Pakatan Rakyat apabila peniaga mengambil kesempatan melariskan pelbagai produk berlogo Pakatan Rakyat.

Selain itu gerai-gerai segera juga banyak wujud bagi memudahkan orang ramai berbuka puasa. Kawasan berkenaan meriah sepanjang malam.

Biar pun terdapat sebuah bilik gerakan Umno/BN di kawasan berdekatan, namun ia tenggelam memandangkan tumpuan ramai lebih terarah kepada markas PAS.

Ustaz Abdul Hadi juga mengimbau banyak manfaat diperolehi rakyat ketika PAS mentadbir Terengganu pada 1999.

“Perkara pertama yang kita lakukan selepas menang pada 1999 ialah menghapuskan tol di Jambatan Sultan Mahmoood bagi mengurangkan bebanan pengguna jalan raya.

“Selain itu kita juga menghapuskan cukai pintu yang dikenakan kepada kediaman-kediaman yang terletak di kawasan bandar.

“Langkah itu diambil memandangkan kerajaan Terengganu sudah ada sumber hasilnya daripada hasil royalti petroleum yang sudah memadai digunakan bagi membangunkan Terenggganu,” ujarnya.

Beliau juga mendedahkan apa yang berlaku di Mesir sekarang serupa juga dengan apa yang pernah berlaku di Kelantan pada 1978 apabila Umno mempengaruhi rakyat berdemontrasi bagi menggulingkan kerajaan PAS.

Selepas itu apabila keadaan tidak terkawal kerajaan BN yang memerintah pusat mengisytiharkan darurat di Kelantan sebagai langkah permulaan mengambil alih kerajaan negeri daripada PAS.

HarakahDaily
Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

P.R.O - fm

Jom Pakat Derma Kepada Kami Dengan Klik..Iklan ini...

Catatan Popular P.R.O

Senarai Blog Geng2