Cari Tajuk Yang Di Cari

Jumaat, 19 Julai 2013

Umno Dalam Keadaan Terdesak Sekarang Di Kuala Besut..


Kuala Besut: BN terdesak serang peribadi calon PAS

BESUT: Tindakan Barisan Nasional (BN) menyerang peribadi calon PAS, Azlan Yusof atau dikenali sebagai Che Long adalah kerana mereka berada dalam keadaan terdesak.

Demikian kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man ketika ditemui Harakahdaily selepas ceramah beliau di Kampung Beris Lampu, semalam.

Menurut beliau lagi, sepatutnya apabila sesebuah parti itu memerintah mereka sepatutnya menerangkan dasar-dasar kerajaan untuk rakyat bukannya menjadikan sasaran peribadi sebagai fokus utama.

"Orang yang serang peribadi ini adalah orang yang kehabisan idea dan modal.

"Dah jadi kerajaan memerintah sepatutnya dasar-dasar kerajaan untuk rakyat menjadi agenda utama dalam kempen dan bukannya peribadi lawan," jelas beliau.

Beliau yang turut merasakan BN berada dalam keadaan kritikal apabila calon mereka tidak mampu menandingi calon PAS, Che Long dari segi hubungan dengan masyarakat serta sikap pemurah yang beliau (Che Long) miliki.

"Saya pasti BN melihat calon mereka tidak dapat menandingi keperibadian yang dimiliki oleh calon PAS, atas dasar itu bila berada dalam keadaan kritikal serangan peribadi menjadi senjata mereka.

"Selain itu juga mereka turut merasakan calon PAS anak jati dan tinggal di Kuala Besut yang sentiasa bersama penduduk sedangkan calon mereka tidak tinggal di sini, malah tidak dikenali langsung oleh penduduk setempat," sambung beliau.

Tuan Ibrahim menjelaskan ini merupakan kelebihan yang diperolehi oleh PAS pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Kuala Besut untuk memenangi kerusi tersebut.

Katanya lagi, rakyat juga boleh menilai apabila BN sendiri telah berjanji untuk menghormati bulan Ramadhan dengan meneruskan kempen tanpa menyerang sifat peribadi parti lawan, tetapi mereka sendiri telah melanggar janji tersebut.
 
HarakahDaily
Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

P.R.O - fm

Jom Pakat Derma Kepada Kami Dengan Klik..Iklan ini...

Catatan Popular P.R.O

Senarai Blog Geng2